Friday, March 27, 2009

CINTA DAN JODOH???

it seem to be everyday lak aku post..huhuhu perasan baru semalam and arini.. tbe2 aku terpanggil utk menulis kat sini.. about what??? aku pun tak tau tntg ape.. cuma tbe2 aku teringat ttg satu ikatan yg tulus dan suci.. what is that? hmm.. entahla.. jauh di sudut hatiku ada satu naluri yg aku pasti suma org pun ada.cuma msa yg menentukan cpat atau lambat.. sesekali aku terpk akan JODOH.. waa sounds great ya.. maybe for somebody..

honestly, naluri utk mendirikan rumahtangga itu sering menghantui diri ini.. tapi.. apakah layak utk aku pikul tanggungjawab sbgai seorng yg penting dlm sesebuah rumahtangga?? apakah aku terdaya utk mendidik anak2 ku seperti mana ayh dan ibuku mendidikku?? dunia yang penuh dgn cabaran ini mbuatkan aku tkut utk melangkah.. tersalah langakah maka tersasarlah akidah..nau'zubillah..

tpi..itulah yg bermain difikaranku.. dunia ini penuh cabaran bg kita sbg seorg dewasa..apatah lagi anak2 yg lahirnya seperti kain putih yg suci lagi bersih.. aku tak mampu utk memikul amanh itu seorng diri.. ya.. aku perlukan sesorng yang mampu seiringan dgnku demi menjaga amanah Allah.. Ya Allah seandainya aku jatuh cinta..kau labuhkanlah cintaku pada orng yang mencintaiMu.. seandainya dia adalah yang terbaik utkku maka dekatkanlah hati2 kami..dan seandainya dia bkn utkku jauhkanlah ia dariku..sesungguhnya hanya Kau yg menhetahui segalannya..peliharalah hambamu ini dari kemurkaan-Mu..

actually aku saja terpanggil nak tulis apa yg aku rse.. tpi it doesn't mean aku akn kawin dlm masa terdekat ni..sbb aku tak ready lagii calon pun takde.. bkn promote diri ye.. jagn salah faham..huhuhu.. hmm td aku br trbca 1 blog ni.. die ade ckp pasal ketidakselesaan apabila org byk nk amik tau sal hal2 peribadi kite..eh2..tba2 tuka topik la ek.. biasela dh abis tulis ape yg terbuku di hati.. ok balk pd topik yg second.. Actually aku pun tak suka bercerita pd org tntg ati,perasaan n hal2 berkaitan peribadi pd org..bg aku takde org yg boleh aku percaya..tpi bkn maksud aku org2 sekeliling aku jahat..it is NOT LIKE THAT.. tpi aku rse klu aku cerita pun tak boleh buat pape.. baik aku mengadu pada yang satu.. sbb hanya pada Dia tmpat sepatutnya kita kembali..

tahla.. mungkin aku belajar dari pengalaman.. tak mudah utuk kta bercerita ttg perkara2 peribadi pd org.. bg aku baik aku pndam dari buka pekung di dada sendiri.. hm.. tahla.. tak tau nak ckp ape lg.. bg aku jadilah diri sendiri..pedulikanlah apa org nak ckp pasal diri kita pun..apa yg penting adalah pandangan Allah pada kita..aku pun bknlah baik sgt..bayk dosa yg aku..rasa tak tertanggung.. tapi aku harap taubat aku diterima..sbb rahmat Allah tu lebih besar dari kemurkaan..

Ya Allah.. andai hambamu yg hina ini tersalah bicara, tersilap tingkah kau ampunilah hambamu ini.. sesungguhnya hanya Kau tmpat aku mengadu dan berserah.. Kau sajalah pemelihara ku.. Kau sajalah yg mengetahui segala isi hatiku.. amiin.. Ya rabbal'alamin..

No comments:

Post a Comment